Schrijven voor Google. No way! Of toch?

Hands on keyboard of laptopStrooi een beetje met keywords en tada! Je staat ineens hoger in Google. Ik geloof er niet in. Om lief gevonden te worden door Google, moet je wat meer in je mars hebben. Dat leerde ik bij de cursus SEO-teksten schrijven, maar ook als ghostwriter schreef ik daar een – al zeg ik het zelf – interessante blog over: ‘De juiste trefwoorden en magic happens? Google is slimmer dan dat!‘ Ik geloof er heilig in dat als je een artikel schrijft met je ideale klant voor ogen, je vanzelf relevante content schrijft en je ook de juiste keywords gebruikt die ‘als vanzelf’ ook nog eens ergens op slaan. Dat geeft nog steeds geen garantie dat je hoog scoort in Google, maar de kans wordt wel groter.

Tóch bovenaan in Google

Als ik schrijf, denk ik dus eigenlijk niet aan Google. Ik denk aan mijn klant of – in de meeste gevallen – aan de klant van mijn klant. Hoe leuk is het dan als je een mail krijgt van zo’n klant die schrijft: ‘Het artikel dat jij als ghostwriter voor ons hebt geschreven, staat bovenaan in Google als je zoekt op HR!’

Ghostwriter

Zou je ook weleens met een ghostwriter willen werken? Het werkt heel simpel. Na een kennismaking – via Teams, telefonisch of bij jou op de zaak, dat ligt een beetje aan de afstand – plannen we een kort online interview in. Een kwartier is vaak al genoeg. Vooraf denk jij kort na over wat de uitdaging, het probleem, de behoefte is waar je jouw ideale klant mee wil aanspreken en een korte anekdote (hoe kleiner, hoe beter). Met welke dagelijkse pijntjes heeft jouw ideale klant te maken? Ik stel jou wat vragen, jij praat wat tegen mij aan en voor je het weet heb jij een blog in je mailbox.

Proberen?

Zin in een vrijblijvend gesprek? Doen we! Klikt het, past het, ben ik iemand aan wie jij je verhaal kan vertellen en kan ik jouw verhaal goed vastleggen? Ik zeg: probeer het gewoon! Een mailtje of een belletje is genoeg. Ik leg je onder het genot van een virtueel kopje koffie met alle liefde uit hoe we dat gaan aanpakken.

Proefblog?

Normaal ben ik niet zo van de proefteksten. Take me, or leave me. Maar in de strijd tegen kinderkanker, worden ook mijn principes vloeibaar… Voor een – fiscaal aantrekkelijke – sponsorbijdrage schrijf ik met liefde – in korte broek 😉 – een proefblog voor je. Kun jij ervaren hoe ik werk en help je mij in mijn strijd om zo veel mogelijk geld op te halen in de strijd tegen kinderkanker!

Geplaatst in Tips & Tricks, Vonk Tekst & Design.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *