In de Romeinse wijk Trastevere staat een restaurant genaamd ‘La Parolaccia‘ (het scheldwoord). Je kunt er heerlijk eten – heb ik me laten vertellen – maar verwacht geen knipmes van een ober aan tafel. Nee, bek houden en eten is het devies. En doe je je mond toch open om iets te zeggen? Dan krijg je een grote bek op de koop toe. Stronzo!
Contentbijbel
Ik las over dit restaurant in de ‘Contentbijbel’ van Cor Hospes, de Nederlandse specialist op het gebied van Storytelling en Contentmarketing. Hij gebruikt dit restaurant in zijn ‘Contentbijbel’ om te illustreren hoe belangrijk het is om als merk een onderscheidend verhaal te hebben. Durf anders te zijn, durf op te vallen. Denk Benetton in de jaren ’80.
Spring uit de contentruis
Ik zou mezelf niet durven meten met een Benetton, of met welk groot merk dan ook. Maar de zin ‘Spring uit de contentruis en word een La Parolaccia!’ heeft me wel geïnspireerd. Het heeft me sowieso gesterkt in mijn overtuiging om ‘echt’ te zijn, authentiek. Ik ben een rasoptimist, maar als ik de zenuwen krijg als er niet genoeg klanten op de stoep staan, schroom ik geen moment om dat te delen. Dat wordt me weleens afgeraden. Of ik misschien niet beter iets minder van mezelf kan laten zien? Nee dus.
Ik doe het graag op mijn manier. Dat maakt me nog geen La Parolaccia. Maar de ‘Contentbijbel’ is mee op vakantie, dus wie weet hoe ik terugkom. Ik zou maar uitkijken! Pezzo di merda, maremma maiala, rompipalle… 😉
[bol_product_links block_id=”bol_59a3eb0b31baa_selected-products” products=”9200000030637202″ name=”Contentbijbel” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”0″ show_price=”1″ show_rating=”0″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”0″ admin_preview=”1″]