Noem het een klantcase, een referentie, een beoordeling, een referentverhaal, een testimonials of een getuigenis, met een krachtig succesverhaal win je het vertrouwen van potentiële klanten. Zonder dat jij je een opschepper voelt…
Waarom klantcases en succesverhalen waardevol zijn
Wil je je klanten laten zien dat je niet alleen praatjes verkoopt, maar ook echt de ‘goods’ levert? Daar zijn klantcases perfect voor!
Een beetje opscheppen mag best (maar alleen met bewijs!)
Wij van de WC-eend… 🦆Zo lusten we er nog wel een paar. Iedereen kan beweren geweldig te zijn, maar zonder bewijs is het niet veel meer dan blabla. Borstklopperij, grootspraak, poeha. Laat een tevreden klant het verhaal vertellen! Als jou klant zegt: ‘Ja, deze topper heeft ons echt geholpen!’ dan is dat natuurlijk vele malen betrouwbaarder.
Geloofwaardigheid: Check!
Klantcases en succesverhalen maken het verschil als het gaat om het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid. Ze laten zien dat je niet alleen praat, maar ook daadwerkelijk levert. Het is het verschil tussen ‘Ik denk dat ik het kan’ en ‘Kijk maar, hier heb ik het al eerder gedaan!’ Vergeet niet dat bedrijven draaien om mensen. Jouw toekomstige klanten zijn echte mensen van vlees en bloed die op zoek zijn naar echte oplossingen voor hun echte problemen. En wat is er nu meer overtuigend dan het horen van een ander die dezelfde uitdaging heeft overwonnen met jouw hulp?
Dus, is het al tijd voor jouw succesverhaal?
Als je er klaar voor bent om jouw eigen succesverhalen te delen, dan is een mailtje of een belletje genoeg. Ik leg je onder het genot van een virtueel kopje koffie met alle liefde uit hoe we dat gaan aanpakken.