Bloggen als bedrijf; moet dat echt?

Bloggen als bedrijf; het staat op de agenda, maar komt het er ook van? Is dat niet vreselijk lastig? Kost dat niet heel veel tijd? Kan ik mij als persoon wel laten zien? En vooral: heeft het zin? In Sprout vond ik een interessant artikel met bijbehorende infographic. Een paar interessante cijfers:

* Bloggende bedrijven krijgen 97 procent meer links naar hun website. Goed dus voor je SEO.

* 70 procent van de consumenten leert bedrijven namelijk eerder kennen via blogs dan via advertenties.

* Blog je als bedrijf, dan krijg je gemiddeld genomen 55 procent meer bezoekers op je website.

* Mensen lezen gemiddeld 10 blog posts per dag.

* Bovendien levert een blog voor 92 procent van de bedrijven klanten op.

Conclusie: zeker het overwegen waard, voor zowel B2B als B2C.

Blog; blogger; bloggenOK. Bloggen. Maar hoe dan?

Jij weet wie je klant is, wat hem bezighoudt, waar hij wakker van ligt en waar hij mee worstelt. En natuurlijk hoe jij hem daarbij kunt helpen.* Wees niet bang om die kennis online te delen. Het zorgt dat men jou gaat zien als autoriteit, een op het moment dat ze voor de ‘real thing’ gaan, weten ze bij wie ze moeten aankloppen. En wees niet bang kwetsbaar te zijn. Mensen kopen van mensen. Als je vanuit jezelf vertelt, jouw persoonlijke verhaal, dan raakt dat mensen, gaan mensen je vertrouwen. Wat was je worsteling bij een bepaald project, hoe heb je dat opgelost, wat het je geleerd van een bepaalde klant? Roosevelt vertelde het al in zijn speech die later bekend werd als ‘The man in the arena’; “De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat, zijn gezicht besmeurd met stof, zweet en bloed; die zich kranig weert; die fouten maakt en keer op keer tekortschiet, omdat dat nu eenmaal onvermijdelijk is.” Dat vraagt lef. Maar hé, je leidt een onderneming, dus een beetje lef is je niet vreemd, toch? Just do it!

Maar ik kan helemaal niet schrijven!

Niet iedereen is een geboren schrijver, niet iedereen krijgt een goed verhaal op papier. Maar daar is een oplossing voor, en die heet ‘tekstschrijver‘. Een goede tekstschrijver weet jouw verhaal te vangen en het in jouw woorden, in jouw eigen stijl aan het digitale papier toe te vertrouwen. En die goede tekstschrijver… die heb je zojuist gevonden! 🙂 Bel of mail me gerust voor een vrijblijvend gesprek. Klikt het, past het, ben ik iemand aan wie jij je verhaal kan vertellen, en kan ik jouw verhaal goed vastleggen? Ik zeg: laten we het gewoon proberen!

 

 

* Worstel je daar nog mee? Kijk dan eens op de website van Make Marketing Magic. Zij helpen jou je ideale klant een gezicht te geven zodat je een goed beeld hebt met wie je communiceert.
Geplaatst in Fem Vertelt, Tips & Tricks.

Reageren is lief!